Πρωινό. Πες καλημέρα στον οργανισμό σου! Ο χρυσός των γευμάτων

Το πρωινό θεωρείται το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας και αποτελεί τον καλύτερο σύμμαχό σας γιατί με την ενέργεια που σας εξασφαλίζει, βοηθά το μυαλό και το σώμα σας να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της καθημερινότητας και να διαχειριστούν το πιθανό σας άγχος. Στην προκλασική περίοδο ονομαζόταν «άριστον» και αργότερα «ακράτισμα» και περιλάμβανε κριθαρένιο ψωμί βουτηγμένο σε κρασί μαζί με σύκα κι ελιές.


Οι Γάλλοι το λένε "μικρό πρωινό" και οι Ρώσοι έχουν την παροιμία " να τρως το πρωινό σου μόνος σου, το μεσημεριανό με φίλους και το βραδινό να το χαρίζεις στους εχθρούς σου", θέλοντας να τονίσουν τη σημαντικότητα του. Στην Ελλάδα το ποσοστό των ανθρώπων που λαμβάνουν πρωινό καθημερινά δεν ξεπερνά το 50% του πληθυσμού της, παρ' όλο που οι ρυθμοί ζωής τείνουν να είναι εξαντλητικοί.

Βάλε το πρωινό στη ζωή σου

Βοήθησε τον οργανισμό σου να "ξυπνήσει" μαζί σου και να μην υπολειτουργεί. Φτιάξε την πρωινή σου ρουτίνα τρώγοντας πρωινό με την οικογένειά σου και πέτυχε δύο σημαντικούς στόχους.
Πρώτον, βοήθησε τον οργανισμό σου ώστε να αντέχει αποτελεσματικά τους έντονους ρυθμούς της καθημερινότητας και δεύτερον δες το σαν μια ευκαιρία να κερδίσεις ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά σου. Εκπαίδευσε τον εαυτό σου και μετά ολόκληρη την οικογένεια! Δέκα λεπτά αρκούν!


Υπάρχει "σωστό" πρωινό;
Ένα πλούσιο, ολοκληρωμένο πρωινό πρέπει να περιλαμβάνει:
σύνθετους υδατάνθρακες, οι οποίοι περιέχουν ποικιλία θρεπτικών συστατικών και επιπλέον λόγω της υψηλής περιεκτικότητας τους σε φυτικές ίνες μεταβολίζονται με πιο αργό ρυθμό
πρωτεΐνη, της οποίας το όνομα προέρχεται από το ελληνικό "πρώτα", που σημαίνει "πρωταρχικής σημασίας" και βοηθά στην ισορροπημένη διαχείριση της κατανάλωσης των υπόλοιπων γευμάτων της ημέρας τόσο σε ποσότητα όσο και σε ποιότητα
καλής ποιότητας λιπαρά, που αυξάνουν την "καλή" χοληστερόλη, δηλαδή ωφελούν την υγεία της καρδιάς
βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία που σας χορταίνουν και εφοδιάζουν το σώμα σας με ενέργεια και θρεπτικά συστατικά ενώ παράλληλα τον θωρακίζουν προλαμβάνοντας τις ιώσεις ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες


Εκπαιδεύστε τα παιδιά σας από μικρά
Μάθετε στα παιδιά σας την αξία του πρωινού ώστε αφού το συνηθίσουν σαν διαδικασία, να το ζητούν συνειδητά από μόνα τους. Μάθετέ τους να αφουγκράζονται τις ανάγκες του οργανισμού τους, να τον "ακούνε". Αν γνωρίσουν το ευεργετικό του αποτύπωμα στον ανθρώπινο οργανισμό, θα αναγνωρίσουν το καθημερινό δώρο που μπορούν να κάνουν στον εαυτό τους.


Ενίσχυση συγκέντρωσης
Το πρωινό δεν επηρεάζει μόνο τη διάθεσή μας θετικά αλλά βελτιώνει και την ικανότητά μας να ανταποκριθούμε στη λύση ενός προβλήματος, βοηθά στη διατήρηση της συγκέντρωσής μας και επιπλέον ισχυροποιεί τη μνήμη μας!


Αποτροπή παχυσαρκίας
Καταναλώνοντας πρωινό ο οργανισμός ενεργοποιεί τον μεταβολισμό του και σταθεροποιεί τα επίπεδα του σακχάρου, το οποίο ουσιαστικά ελέγχει την όρεξη. Στην περίπτωση παράλειψής του και προκειμένου να συντηρήσει την ενέργειά του, ο οργανισμός επιβραδύνει τον μεταβολισμό και αυξάνεται σε μεγάλο βαθμό η πιθανότητα παχυσαρκίας.


Αποφυγή κρυολογημάτων
Η κατανάλωση πρωινού γεύματος δίνει στον οργανισμό την ευκαιρία να οπλιστεί με βιταμίνες, σίδηρο και θρεπτικά συστατικά που τον θωρακίζουν και δημιουργούν μια ασπίδα προστασίας κατά των ιώσεων και των κρυολογημάτων, ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες.

Ποιοτικές εναλλακτικές

Όταν ο χρόνος είναι εξαιρετικά πιεσμένος και ο μόνος τρόπος να μην παραλείψεις το πρωινό σου γεύμα είναι να φας στο αυτοκίνητο καθώς πηγαίνεις στη δουλειά, ή στο δρόμο για το σχολείο, μην απογοητεύεστε.
Υπάρχουν ολοκληρωμένες λύσεις που βοηθούν τον οργανισμό, του προσφέρουν ισορροπία, ενέργεια και ενδυνάμωση!
Κριτσίνια με cranberry, καλαμπόκι, σουσάμι, τυρί ή πολύσπορα κριτσίνια
Παστέλι με σουσάμι, αμύγδαλο, πορτοκάλι, cranberry, σύκο
Μπουκίτσες σύκου
Σταφίδες με ξηρούς καρπούς
Μπάρες ενέργειας με βρώμη, σταφίδες, μέλι, cranberry, πορτοκάλι

contact@tethys.online