Συνέδριο OPEN Banking: Το χθες των συναλλαγών και το αύριο της digital εποχής

Τι είπαν στελέχη τραπεζών και οι επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες


Σήμερα η έκδοση ενός τραπεζικού λογαριασμού ταμιευτηρίου και μίας πιστωτικής κάρτας απαιτεί έως δύο εβδομάδες για την έκδοση τους με την τράπεζα να απαιτεί έγραφα και πιστοποιητικά και ζητάει να παραδοθούν το συντομότερο δυνατό και στο ωράριο λειτουργίας των τραπεζών.
Τo παραπάνω αίτημα θα είχε τακτοποιηθεί σε πιο σύντομο χρόνο εάν οι τράπεζες χρησιμοποιήσουν το κανάλι digital στην έκδοση ενός λογαριασμού και μίας πιστωτικής κάρτας ενώ ο παραδοσιακός τρόπος θέλει τη φυσική παρουσία του ενδιαφερόμενου στο κατάστημα για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Με αυτό το παράδειγμα ξεκίνησε την παρουσία του ο κ. Γρηγόρης Δημητρόπουλος Βusiness Development Managerτης εταιρείας Intelli Solutions λέγοντας ότι οι τράπεζες δεν είναι μακριά από τη νέα εποχή digital και προσδοκά σε νέες δυνατότητες των υπηρεσιών προς τους καταναλωτές.
Στο συνέδριο OPEN BANKING είχε ως βασικό θέμα τον μετασχηματισμό των τραπεζών στη νέα ψηφιακή εποχή με τους ομιλητές να βάζουν ζητήματα καινοτομίας, νέες στρατηγικές αλλά και το πρόβλημα των «κόκκινων» δανείων το οποίο όμως δεν πρέπει να «φρενάρει» τον ψηφιακό μετασχηματισμό τω τραπεζών. Οι ελληνικές τράπεζες δεν βρίσκονται στην αρχή, έχουν κάνει βήματα προς τη νέα εποχή των συναλλαγών, δήλωσαν νωρίτερα κορυφαία στελέχη της Ψηφιακής Πολιτικής του εγχώριου τραπεζικού κλάδου.
Οι επενδύσεις ήταν ο ένας πυλώνας αντιμετώπισης του προβλήματος με την Eurobank όπως και την Alpha Bank να βάζουν κεφάλαια ύψους άνω των 300 εκατ. ευρώ η κάθε μία για να ...συναντήσουν το μέλλον. 


Σε ειδικό πάνελ του συνεδρίου 16th Bank Management με θέμα «Ο Οδικός Χάρτης προς το Digital & Open Banking - Πως οι Τράπεζες Σχεδιάζουν την Πορεία προς το αύριο - Στρατηγική, Συστήματα, Timing», οι «αρχιτέκτονες» της ψηφιακής στρατηγικής στη Eurobank, στην Alpha Bank, την Τράπεζα Πειραιώς, την Attica Bank, την HSBC και τη Mastercard χαρτογράφησαν τις προκλήσεις που επιφυλάσσει για τις παραδοσιακές τράπεζες αλλά και τις ευκαιρίες που φέρνει η διεύρυνση των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.
«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι αυτό που βιώνουμε σήμερα και το open banking αυτό που σχεδιάζουμε για το μέλλον», δήλωσε χαρακτηριστικά η κ. Άσπα Παλημέρη, Country Manager της Mastercard στην Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, επισημαίνοντας ότι «μέσα στην επόμενη δεκαετία έχουμε πολλά να δούμε στον τομέα αυτό».
«Στο κομμάτι της συναλλακτικής, όλες οι ελληνικές τράπεζες βρισκόμαστε σε εξαιρετικά καλό επίπεδο, σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα πιο μπροστά από τις ευρωπαϊκές», τόνισε ο κ. Δαμιανός Χαραλαμπίδης, εντεταλμένος γενικός διευθυντής και Chief Digital Officer της Alpha Bank.
«Ήρθε η ώρα να μεταφέρουμε την καλή εμπειρία που προσφέρουμε στους πελάτες μας μέσω των ηλεκτρονικών καναλιών, e-banking και mobile banking, και στο κατάστημα.
Σε αυτόν τον στόχο επικεντρώνουμε τις προσπάθειές μας στην Alpha Bank, ο οποίος ωστόσο απαιτεί περισσότερο χρόνο καθώς καλούμαστε να μετασχηματίσουμε μια σειρά από διαδικασίες». 


Ο κ. Κωστής Χλουβεράκης, Chief Digital Officer του Ομίλου Eurobank, είπε ότι έχουμε θέσει τα πρώτα βήματα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό επενδύοντας έως 300 εκατ ευρώ στη νέα εποχή.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι νέοι που τώρα ενηλικιώνονται είναι αυτοί που θα καθορίσουν τις τάσεις στον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών τα επόμενα χρόνια και σε αυτούς πρέπει να στοχεύει η ψηφιακή στρατηγική των τραπεζών.
Ο κ. Στέφανος Μυτιληναίος, αναπληρωτής γενικός διευθυντής και επικεφαλής Ηλεκτρονικής Επιχειρηματικότητας της Τράπεζας Πειραιώς, τόνισε ότι έχουμε ένα ευρύ φάσμα πελατών, από όλες τις κατηγορίες, και στόχος μας είναι να τους βοηθήσουμε να κάνουν το ψηφιακό ταξίδι.
Από την εμπειρία μας στην εκπαίδευση των πελατών, διαπιστώνουμε ότι στο τέλος αυτού του ταξιδιού όλοι ενθουσιάζονται».
Ο κ. Δημήτριος Πλαγιάννης, Chief Digital & Retail Officer της Attica Bank είπε ότι η τράπεζα βρίσκεται σε μια διαφορετική φάση από τις υπόλοιπες εγχώριες τράπεζες αλλά έχει ήδη ανακτήσει την εμπιστοσύνη των πελατών καταγράφοντας άνοδο των καταθέσεων κατά 13%», «λόγω του μικρου της μεγέθους και διατύπωσε την αισιοδοξία του, ότι εύκολα θα κερδίσουμε το χαμένο έδαφος του ψηφιακού μετασχηματισμού». 

 
Πάντως σε πρωτοπόρο του open banking έχει αναδειχθεί η HSBC στο Λονδίνο, δήλωσε με τη σειρά της η κ. Δήμητρα Βουρνά, διευθύνουσα σύμβουλος της HSBC Ελλάδος.
Ανέφερε ότι η HSBC Λονδίνου ήταν η πρώτη που δέχθηκε το πρώτο αίτημα δανειδότησης μέσω των ανοιχτών APIs της τον περασμένη Απρίλιο και εκταμίευσε το πρώτο δάνεια σε λίγα μόλις λεπτά.
«Αυτή την τεχνογνωσία σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε και στην Ελλάδα και ήδη βρισκόμαστε σε διαδικασία ανάπτυξης των απαιτούμενων συστημάτων».